Posiadamy profesjonalne narzędzia do przeprowadzania szczegółowej diagnostyki silników i elektronicznych systemów instalowanych we wszystkich samochodach m.in.:

– układów wtrysku paliwa (silniki benzynowe i diesla)
– systemów bezpieczeństwa ABS, SRS, ASR, ESP, AIRBAG, EPC itp.
– sterowników silników
– immobiliserów
– alarmów samochodowych
– systemów klimatyzacji
– magistrali CAN
– układów wspomagania parkowania (parktronic)
– układów i modułów komfortu (centralne zamki, el. i ogrzewane lusterka, podgrzewane fotele, el. podnoszone szyby i szyberdachy)

Narzędzia diagnostyczne wraz z profesjonalnym personelem pozwalają nam ocenić stan techniczny podzespołów pojazdu bez ich demontażu lub tylko z częściowym demontażem. Sprawdzone podzespoły kwalifikujemy do dalszych czynności regulacyjnych, naprawczych, czy też kasacyjnych. Diagnostykę przeprowadzamy za pomocą specjalistycznej aparatury techniczno – pomiarowej z zastosowaniem odpowiedniej metody badania diagnostycznego.

W naszej firmie wykorzystujemy:

System diagnostyczny CDIF/2

Jest uniwersalnym, bogato wyposażonym systemem przeznaczonym do komputerowej diagnostyki pojazdów.

Nadaje się do:

– diagnostyki szeregowej (odczytawanie zarejestrowanych podczas pracy systemu błędów, ułatwiając diagnozę i pozwalając skrócić czas naprawy),
– pomiary oscyloskopowe (bezpośrednia obserwacja zmian sygnału w czasie, zarówno dla bardzo szybkozmiennych jak i wolnozmiennych sygnałów),
– sterowanie elementów wykonawczych (testowanie prawidłowości pracy elementów wykonawczych),
– emulacja czujników (podstawienie własnego, wzorcowego sygnału zamiast sygnału rzeczywistego czujnika),
– pomiary bezpośrednie (jednocześne dokonywanie pomiarów w kilku miejscach analogicznie do tego, jak odbywa się to w przypadku korzystania z multimetru), – procedury diagnostyczne (z systemem CDIF/2 unika się pomyłek i przyspiesza wykonanie naprawy).

Tester diagnostyczny SUN SOLUS PRO

Jest przeznaczony do diagnozowania, ale również programowania:

– układów sterowania silnika,
– systemów ABS,
– poduszek powietrznych,
– automatycznych skrzyń biegów,
– układów klimatyzacji,
– panelu instrumentów,
– inne.

Przyrząd oferuje nie tylko możliwości odczytu i kasowania kodów usterek, przeglądania bezpośrednio parametrów pracy czy kasowania lampek inspekcji ale także wykonywanie adaptacji oraz procedur programowania. Możliwe jest także przejmowanie za pomocą skanera kontroli nad sterownikiem i wykonywanie testów tzw. aktuatorów, czyli elementów i podzespołów wykonawczych w postaci elektrozaworów, przekaźników, itp.

Funkcja zapisu w pamięci (migawki) umoźliwia przeprowadzenie testu drogowego w celu wykrycia usterki czy niesprawności ujawniającej się w określonych warunkach pracy silnika.

Ponadto posiadamy szereg mierników i przyrządów takich jak:

– stetoskopy (do osłuchiwania silnika),
– ciśnieniomierze i mierniki podciśnienia,
– stanowiska do wykrywania i usuwania uszkodzeń w instalacji elektrycznej, w tym testery elektronicznych urządzeń sterujących np.: do pomiarów układów zapłonowych i wtryskowych,
– urządzenia do kontroli i regulacji geometrii zawieszenia,
– testery akumulatorów,
– przyrządy do kontroli ciśnienia sprężania silników, do diagnostyki układów wtryskowych oraz gaźnikowych,
– suwmiarki, mikrometry, średnicówki, szczelinomierze,
– testery świec żarowych do silników Diesel`a.

Oprócz tego diagnostyk samochodowy w swojej pracy wykorzystuje:

– narzędzia ręczne np.: klucze oczkowe i nasadowe, wkrętaki, klucze dynamometryczne,
– narzędzia ręczne zmechanizowane (pneumatyczne i elektryczne) np.: klucze, wkrętarki, pistolety do przedmuchiwania, kanały,
– urządzenia wentylacyjne (np. odciągi).